Nieuwsberichten2021-10-23T13:29:03+02:00
1501, 2014

TRIAGE IN MEDISTATE

By |15 januari 2014|Categories: Praktijk Info|Tags: |

Bij triage wordt vaak gedacht aan dokteren van de assistentes. Dit is zeker niet het geval , hoewel onze assistentes ervaren en goed getraind zijn. Triage is in eerste instantie bedoeld om een afweging te maken hoe snel iemand gezien moet worden. Direct , zeker de zelfde dag of gewoon regulier op een spreekuur plek. EN WAT WE [...]

2608, 2013

SEH of HUISARTS?

By |26 augustus 2013|Categories: Praktijk Info|

In het eerste half jaar van 2013 is er vanuit huisartsenpraktijk Medistate een enquête gehouden onder patiënten die op eigen initiatief de SEH (Spoedeisende hulp) bezochten. Bij deze enquête werd gekeken wat de motivatie was om rechtstreeks naar de SEH te gaan en geen hulp te zoeken bij huisarts c.q. huisartsenpost. Vervolgens werd aan de hand van de klacht [...]

1105, 2013

PATIËNTEN ENQUETE

By |11 mei 2013|Categories: Praktijk Info|

MEDISTATE door patiënten bekeken. Medistate is vanaf 13 mei 2013 met een Patiënten TevredenheidsOnderzoek van start gegaan. Doel van het onderzoek is het meten en verbeteren van de kwaliteit aan de hand van patiëntervaringen. Het kwaliteitstraject is in oorsprong een landelijk initiatief van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF), en wordt geregeld door onderzoeksbureau ARGO. Dit alles valt [...]

2003, 2013

ACCREDITERING PRAKTIJK

By |20 maart 2013|Categories: Praktijk Info, UIt de Media|

PRAKTIJKACCREDITATIE Wat houdt NHG-Praktijkaccreditering in? De NHG-Praktijkaccreditering is het kwaliteitskeurmerk van het Nederlandse Huisartsen Genootschap. Dit keurmerk toont aan dat een praktijk voldoet aan de landelijk vastgestelde normen en constant werkt aan kwaliteitsverbetering. Al bijna 3500 praktijken hebben dit keurmerk. Wie is het NHG? NHG staat voor Nederlands Huisartsen Genootschap en is de wetenschappelijke vereniging van [...]

Ga naar de bovenkant